Hektický start závodu
Začátek závodu se nesl v trochu dramatickém duchu. Max Verstappen se snažil ihned v první zatáčce po startu zaútočit na vedoucího Charlese Leclerca, ten se však útoku ubránil a první místo z kvalifikace zatím udržel. Za piloty týmu Ferrari a Red Bull se děly také zajímavé věci. Krátce po začátku závodu musel po kolizi s Estebanem Oconem odstoupit Júki Cunoda z Alpha Tauri. Ocon dostal za svůj manévr pětisekundový trest, ale v závodě mohl na rozdíl od svého soupeře pokračovat. Nedlouho po startu se také na třetí pozici probojoval Lewis Hamilton, který svými výsledky v posledních závodech jen potvrzuje stoupající formu a konkurenceschopnost na začátku ročníku nevýrazného Mercedesu.
Před hlavním závodem byl Carlos Sainz, týmový kolega Charlese Leclerca, nucen vyměnit některé komponenty svého motoru a do závodu tak startoval z posledních pozic. Již ve čtrnáctém kole se však Sainz probojoval na desátou a první bodovanou příčku. Radost u týmu Ferrari však nevydržela dlouho, pouhé čtyři kola poté se dopustil obrovské chyby lídr závodu Charles Leclerc, který po smyku v jedenácté zatáčce skončil mimo trať a závod pro něj skončil. Chyba ho může mrzet o to více, že jeho největší konkurent Verstappen měl od začátku závodu, jak později sám přiznal, problémy s přehříváním pneumatik a na útok na vedoucí závodníka nemohl ani pomyslet. Nakonec se do čela po velké minele svého soka však dostal.
„Byla to moje chyba. Dělám vrcholový sport a na té nejvyšší úrovni. Pokud ale budu dělat takové minely dál, pak je vše zbytečné. Jestli prohrajeme šampionát o 32 bodů, budu vědět, kde jsem je ztratil. Je to nepřijatelné,“ řekl Leclerc o své nehodě Sky Sports.
Verstappen profesorsky, Mercedesy stoupají
Po odklizení monopostu Leclerca a zajetí safety caru se v čele závodu pohodlně usadil Max Verstappen následovaný Lewisem Hamiltonem. Velký boj se však až do konce závodu vedl o třetí pozici. V té se nejprve nějaký čas držel Sergio Pérez, týmový kolega Maxe Verstappena, krátce před závěrečným kolem jej však na této pozici vystřídal Carlos Sainz. Španěl se však na třetí pozici dlouho neohřál, musel zajet do boxů pro novou sadu pneumatik a ze souboje o stupně vítězů tak vypadl. Na Péreze tak nyní útočil druhý vůz Mercedesu s Gerogem Russellem. Britský pilot se nakonec před Mexičana dostal poté, co využil lepší restart závodu po jednom z virtuálních safety carů a třetí pozici udržel až do šachovnicové vlajky.
Verstappena tedy na stupních vítězů doprovázeli oba dva jezdci týmu Mercedes, což jen potvrzuje, že krize ze začátku sezony se zdá býti pro německou stáj alespoň částečně zažehnána. Pro Hamiltona navíc druhé místo znamenalo již čtvrté podium z posledních čtyř závodů. Za čtvrtým Pérezem pak závod dokončil z chvostu startující Sainz. Na bodech skončil také veterán Fernando Alonso a cenný bod za desáté místo si připsal také kanadský závodník Lance Stroll z Aston Martin.
Celkové pořadí a pohár konstruktérů
Vítězství ve Velké ceně Francie si upevnil vedení v šampionát Max Verstappen, který má nyní na druhého Charlese Leclerca náskok třiašedesáti bodů. Na třetím místě je pak týmový kolega úřadujícího šampiona Sergio Pérez a za ním Carlos Sainz. Na toho se však dotahují vozy stáje Mercedes. Pátý Russell ztrácí na Sainze již pouhý bod a Hamilton je zpět o bodů sedmnáct. V poháru konstruktérů je pořadí také jasné. Jednoznačnou dominanci potvrdil vítězstvím tým Red Bull, jenž má na čele obří náskok na druhé Ferrari. To už má však se ztrátou pouhých čtyřiačtyřiceti bodů na dohled třetí Mercedes, který má v současnosti pravděpodobně nejkonzistentnější výkony z celého startovního pole. Další Velká cena Maďarska se jede již příští víkend.
