Začátek ve znamení Ferrari
Je tomu jen pár dní, co se v ulicích Monaka proháněl domácí Charles Leclerc v historickém voze Nikiho Laudy a po nezvládnutí řízení skončil v bariéře. Domácí fanoušci jistě doufali, že při regulérním závodu se toto Leclercovi nestane. A ačkoli opravdu nestalo, chyby jeho týmu ho nakonec stejně připravili o úspěch. Na monacké trati by se snad až slušelo říci, že tradičně, jelikož v předchozích třech ročnících na domácím závodě Leclerc nebodoval vůbec. Ale vezměme to popořadě.
Začátek závodního víkendu se odehrával přesně podle představ italské stáje. Charles Leclerc ovládl oba úvodní tréninky a zdálo se, že na domácí trati bude jen těžko k poražení. Tomu pak nasvědčovala i kvalifikace, kde si Leclerc vyjel pole position. Stejný průběh však měl pro Ferrari i závodní víkend o týden dříve ve Španělsku, kde po úspěších v tréninku a kvalifikaci nakonec první místo v závodě bral jezdec Red Bullu Max Verstappen.
Začátek závodu se zpožděním
Po skvělé kvalifikaci pak i úvod samotnému závodu patřil domácímu jezdci. Předcházelo tomu ovšem zdržení způsobené silným deštěm. Po zaváděcím kole vyvěsili komisaři závodu červené vlajky a start závodu byl o několik minut odložen. Vinu na tom nesl hustý déšť. Když startovní pole konečně odstartovalo, Leclerc si v poklidu hlídal první pozici před týmovým kolegou Sainzem a Mexičanem Pérezem, tedy přesné pořadí jezdců, jak dokončili kvalifikaci. Mokrá trať a minimum prostoru pro předjetí byly hlavní příčinou toho, že se předních pozicích dlouho nic zajímavého nedělo.
O vzrušení se paradoxně postaraly až zastávky v boxech. Ty totiž Ferrari naprosto nezvládly. Ačkoli první přezutí pro Leclerca ještě proběhlo v pořádku, při druhé zastávce nastaly v italské stáji zmatky. Inženýři špatně informovali Leclerca o zastávce a ve chvíli, kdy do vysílačky dávali závodníkovi zprávu, aby do boxů ještě nejezdil, Leclerc již byl na cestě. Ferrari tak v rychlém sledu muselo měnit pneumatiky oběma svým jezdcům, což znamenalo ztrátu několika vteřin pro Sainze i Leclerca, ale daleko více na to doplatil druhý jmenovaný. Leclerc totiž vyjel z boxů až na čtvrté pozici a jelikož Red Bull dvojité přezutí svým závodníků zvládl mnohem lépe, na prvním místě se usadil Sergio Pérez.
Jen krátce po těchto událostech nezvládl svůj monopost Mick Schumacher a narazil do bariéry. Ta musela být podrobena opravě a jezdci tak opět zamířili do boxů, kde se čekalo na to, až bude závod opět odstartován. Vzhledem k časovým odkladům bylo jasné, že se nestihne odjet všech plánovaných sedmasedmdesát kol, tedy, že závod ukončí vypršení časového limitu.
Pérez první letošní vítězství ubránil
Ani po restartu závodu se jezdci nepouštěli do žádných riskantních manévrů, což mělo za následek, že se poměrně nezáživně kroužilo prakticky ve stejném pořadí za lídrem Pérezem až do samotného konce. Mírné zdramatizování nastalo deset minut před koncem, kdy bylo evidentní, že má Mexičan ve službách stáje Red Bull sjeté pneumatiky, ale žádný z pokusů Carlose Sainze nebyl úspěšný. Pérez si tak připsal první letošní vítězství. Na druhém místě skončil Carlos Sainz a první trojici doplnil úřadující mistr světa Max Verstappen. Ten tak opět zvýšil náskok na čele šampionátu před druhým Charlesem Leclercem na devět bodů. Nedaleko od této dvojice je však už i vítěz dnešního závodu Sergio Pérez. Skvělý výkon dnes předvedl také Geroge Russell, který potvrdil konzistentnost svých výkonů a dojel na páté pozici, o tři příčky hůře pak skončil sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Z veteránů si body připsal také sedmý Fernando Alonso nebo desátý Valtteri Bottas.
