První část kvalifikace
Že mají ve stáji Mercedes problémy, bylo zřejmé již od první části kvalifikace. Jako jediný dva jezdci ve startovním poli, kteří startovali na střední směsi pneumatik totiž jeli Hamilton s Russellem. A to i přesto, že nová pravidla umožňují pilotům startovat do závodu na jakékoli směsi, nezávisle na tom, na které odjeli kvalifikaci. Zvláštní volba strategie se Mercedesu nevyplatila. Lewis Hamilton totiž skončil již v první části kvalifikace, poprvé od listopadu 2017. Tehdy měl v Brazílii nehodu a stejně jako včera nepostoupil do další části.
„Bojoval jsem s vyvážením auta. Nejsme zdaleka tam, kde bychom chtěli být. Bohužel jsme zvolili špatné nastavení. Zadní část vozu se zkrátka nechovala dobře,“ sdělil Hamilton BBC
Nutno však podotknout, že jeho týmový kolega Russell se s nástrahy kvalifikace popral o mnoho lépe. Dostal se totiž až do poslední části. Hamilton ztratil na nejrychlejší čas úvodního segmentu kvalifikace téměř vteřinu a půl, nevídaná ztráta, která jen dokresluje, že Mercedes v úvodu sezony rozhodně není v dobré kondici. V první Velké ceně sezony sice jeho vozy skončily na třetí a čtvrté pozici, zásluhu na tom však měly hlavně technické problémy pilotů Red Bullu, kteří museli krátce před koncem předchozího závodu odstoupit.
Druhá část kvalifikace
Prostřední část kvalifikace přinesla velmi dramatickou událost. Mick Schumacher, syn legendárního sedminásobného šampiona a pilot stáje Haas, dostal v jedné ze zatáček smyk a se svým monopostem ve vysoké rychlosti narazil do hrazení. Hrozivě vypadající nehoda způsobila také přerušení komunikace mezi pilotem a jeho týmem, ten tak v prvních chvílích neměl o stavu jezdce žádné informace. Kvalifikace byla po tomto incidentu na více než hodinu přerušena. Během odstraňování vozu z okruhu se monopost navíc rozpůlil a na trati zbylo spousty nečistot. Stav samotného pilota by měl být snad dobrý, přesto byl však Schumacher vrtulníkem přepraven do nemocnice na pozorování.
„Mick nemá žádná viditelná zranění, ale je třeba udělat další skeny, abychom se ujistili, zda se na něm náraz nějak nepodepsal. Při nehodě se poškodilo i komunikační zařízení, takže jsme zprvu nic nevěděli. Následně nás ale informovali, že je při vědomí. Uvidíme po vyšetření, jak na tom bude a co dál bude s vozem. Rozhodneme se v neděli (jestli se Schumacher zúčastní závodu). Uvidíme, jak jsme na tom i s náhradními díly. Z tohoto monopostu už moc nezůstalo. Navíc stejně musíte po takovém nárazu vše zkontrolovat. Prakticky je potřeba postavit zcela nový vůz,“ uvedl k incidentu šéf stáje Haas Günter Steiner.

Z vozu Micka Schumachera toho příliš nezbylo. Pilot stáje Haas byl přepraven vrtulníkem do nemocnice na pozorování. Jeho zdravotní stav by měl být v pořádku. Zdroj: motorsport.com
Německý pilot doplatil na nebezpečnou trať v Džiddě. Velmi rychlý okruh je velmi úzký a jakmile pilot ztratí nad vozem kontrolu, je téměř nemožné jej udržet na trati. Kromě Schumachera to pocítil také kanadský jezdec Williamsu Nicholas Latifi. Pilot, jehož nehoda rozhodla na konci loňského ročníku o celkovém vítězství Maxe Verstappena, stejně jako Schumacher ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Naštěstí vyvázl bez zranění a monopost opustil po svých.
Závěrečná část kvalifikace
V poslední části kvalifikace proběhl tvrdý souboj mezi jezdci Ferrari a Red Bullu. Ačkoli měla italská stáj po většinu času svého pilota na vedoucí pozici, pole position nakonec bral Sergio Pérez z Red Bullu. Ten překonal Charlese Leclerca o pouhých 25 tisícin vteřiny. Na třetím místě skončil Carlos Sainz se ztrátou 202 tisícin sekundy. Jen o pár setin vteřiny za ním skončil obhájce titulu Max Verstappen. Zbytek startovního pole pak na vedoucí čtveřici výrazně ztrácelo. Pátý Ocon dojel se ztrátou téměř devět desetin vteřiny. Pokud tedy do hry opět nevstoupí technické problémy či nehoda, čeká nás s největší pravděpodobností v nedělním závodě opět souboj pilotů Ferrari a Red Bullu.
