Detaily smlouvy neznámy
U podobných kontraktů bývá zvykem, že se nezveřejňují konkrétní body nové smlouvy. Je tomu tak i v případě Barcelony a Spotify. Přesto však na povrch vypluly některé zajímavosti. Tou první je jistě přejmenování stadionu Camp Nou podle titulárního sponzora. Stane se tak poprvé ve více než stoleté historii klubu. Nová dohoda by měla vejít v platnost od 1. července tohoto roku a bude platit následující čtyři roky. Jméno streamovací platformy pak bude hráči nosit také na dresu, což bylo v Barceloně dlouho považováno za „zakázané území“.
Další zajímavostí jsou samozřejmě finance. A těch se v této smlouvě nachází opravdu hodně. Ačkoli nejde o potvrzenou informace, zdroje z katalánského rádia RAC1 přinseli informaci, že by si klubová kasa měla za čtyři roky sponzorské smlouvy se Spotify přijít na hezkých 150 milionů eur, coř je v přepočtu zhruba sedm miliard korun. Pro Barcelonu je to dobrá zpráva dvojnásobně, jelikož se má za to, že klub dluží více než miliardu eur a každá finanční pomoc je tedy vítána.
„Spojení se Spotify je dalším krokem na začátku nové éry, kterou jsme v Barce odstartovali. Znovu budeme blíž fanouškům a umožní nám to oslovit další příznivce po celém světě,“ uvedl ředitel Barcelony Joan Laporta.
Katalánský velkoklub a její sponzoři
Je samozřejmé, že přejmenování stadionu Camp Nou vyvolal mezi fanoušky velkou odezvu. Co však také stojí za povšimnutí, je fakt, že jméno sponzora budou hráči nosit i na hrudi. Čelní strana dresů totiž bývala sponozrům Barcelony dlouhá léta nedostupná. Až v roce 2005 se hráčům katalánského klubu objevil na hrudi symbol neziskové organizace UNICEF. Nutno však říci, že Barcelona tehdy k tomuto kroku přistoupila bez nároku na finanční kompenzaci.
Astronomickým nabídkám na lukrativní místo odolával momentálně třetí celek španělské ligy až do roku 2011, kdy za tehdy rekordních 150 milionů eur na pět let, umístil na dres značku katarské neziskové organizace Qatar Foundation. Později nosili hráči Barcelony na hrudi i nápis odazující na katarské aerolinky Qatar Airways. V roce 2017 pak vešel v platnost kontrakt s japonským gigantem Rakuten, který údajně platil Barceloně 55 milionů eur za sezonu. Nyní jeho místo tedy převezmě švédská platforma Spotify.